Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

H νέα σκηνοθετική προσπάθεια της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, "Ένας Πύργος στην Ιταλία", στις 25 Σεπτεμβρίου στις Ελληνικές αίθουσες

H νέα σκηνοθετική προσπάθεια της Βαλέρια...

Το φιλμ βασίζεται στην σχεδόν πραγματική ιστορία της οικογένειας της σκηνοθέτιδας, η οποία είναι αδελφή της Κάρλα Μπρούνι - Σαρκοζί

Το νέο φιλμ με τίτλο «Ένας Πύργος στην Ιταλία – Un Chateau en Italie» όπου η γνωστή ΙταλοΓαλλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτιδα Valeria Bruni Tedeschi (την είχαμε δει στο εξαιρετικό «5x2» του Φρανσουά Οζόν το 2004), πρωταγωνιστεί, έχει γράψει το σενάριο και υπογράφει την σκηνοθεσία, θα βγει στις Ελληνικές αίθουσες από τις 25 Σεπτεμβρίου 2014, σε διανομή από την εταιρεία Feelgood Entertainment.

Πρόκειται για την τρίτη ταινία της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, η οποία αξίζει να σημειωθεί πως ξεχώρισε ως η μόνη γυναίκα στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 66ου Φεστιβάλ Καννών (2013).

Η 50χρονη σκηνοθέτις είναι αδελφή του μοντέλου και τραγουδίστριας, της Κάρλας Μπρούνι - Σαρκοζί, της συζύγου δηλαδή του πρώην Γάλλου Προέδρου.

Το φιλμ «Ένας Πύργος στην Ιταλία» είναι μια δραματική κομεντί για τη σχεδόν πραγματική ιστορία της γνωστής οικογένειας Bruni. Γυρισμένο σε Ιταλία και Γαλλία, με κωμική διάθεση και ενδιαφέρουσες επιλογές -παίζει ο πραγματικός σύντροφος της Tedeschi (ο γνωστός ηθοποιός Louis Garrel) και η μητέρα της και πεθερά του Nicolas Sarkozy (Marisa Borini)- το φιλμ ξετυλίγει μια ανορθόδοξη ερωτική ιστορία με φόντο μια οικογενειακή τραγωδία. Το σενάριο αντισταθμίζει τα κωμικά περιστατικά με συγκινητικές στιγμές και η χημεία μεταξύ των ηρώων είναι απολαυστικά κινηματογραφική.

Η σκηνοθεσία και η ερμηνεία της Tedeshci φτιάχνουν μια βαθιά ανθρώπινη ταινία, μια προσωπική κατάθεση για το νόημα της ζωής, την αγάπη και την απώλεια. Το σενάριο αντισταθμίζει τα κωμικά περιστατικά με εξαιρετικής ευαισθησίας συγκινητικές στιγμές και η χημεία μεταξύ των ηρώων εκτός από καταλυτική είναι απολαυστικά κινηματογραφική.

Την παράσταση κλέβει η καθηλωτική ερμηνεία του εξαιρετικού Filippo Timi (σχεδόν τυφλός ηθοποιός γνωστός από τα La Doppia Ora, Vincere), που υποδύεται τον άρρωστο αδελφό της ηρωίδας.

Σύνοψη:

Η 43χρονη Louise είναι κόρη μιας νεόπτωχης οικογένειας Ιταλών βιομηχάνων και ζει στο όμορφο διαμέρισμα της στο Παρίσι. Όσο η μητέρα της προσπαθεί να βγάλει χρήματα πουλώντας οικογενειακά κειμήλια και ανοίγοντας στο ευρύ κοινό τον πύργο τους στην ιταλική εξοχή, η Louise αναθεωρεί τις επιλογές της και ερωτεύεται παράφορα έναν νεότερο άντρα.

Διάρκεια: 104’.

Δηλώσεις της Valeria Bruni Tedeschi

Πώς προέκυψε η ιδέα για την ταινία;

Εξ αρχής υπήρχε η επιθυμία να αναφερθώ στον Τσέχοφ και συγκεκριμένα στον Βυσσινόκηπο. Η επιθυμία να διηγηθώ την ιστορία μιας οικογένειας με έναν άρρωστο αδελφό, έναν πύργο, με κήπους, αναμνήσεις, την πώληση της περιουσίας, που αντανακλά το τέλος αυτού του κόσμου. Ο Βυσσινόκηπος και η μουσικότητα της γραφής του Τσέχοφ με συνόδευσαν σε όλη τη συγγραφή του σεναρίου, στην προετοιμασία, στο γύρισμα καθώς και στο μοντάζ.

Αλλά πιο συγκεκριμένα η συγγραφή ξεκίνησε με το σοκ δύο σκηνών σε αντιπαράθεση, που έδωσε στην ταινία τη ζωντάνια του. Αρχικά, υπάρχει η σκηνή που διαδραματίζεται στο αυτοκίνητο, η πρωταγωνίστρια διαφωνεί με τον αρραβωνιαστικό της, χωρίς να ξέρει τον λόγο. Ο διάλογος είναι αφηρημένος. Μετά από λίγο, καταλαβαίνουμε ότι πηγαίνουν σε ένα ραντεβού για εξωσωματική. Στην άλλη σκηνή, που διαδραματίζεται στο νοσοκομείο, η πρωταγωνίστρια ανακοινώνει στον άρρωστο αδελφό της ότι είναι έγκυος. Οπότε από τη μία υπάρχει η ελπίδα και από την άλλη ο φόβος του θανάτου του αδελφού της. Αυτά τα δύο αντικρουόμενα στοιχεία, ενώπιος ενωπίω, λειτουργούν μαζί ως σημείο εκκίνησης της ιστορίας.

Πώς χτίσατε τον χαρακτήρα της Louise;

Δούλεψα πολύ με την έννοια της επιβίωσης. Η Louise έχει την εντύπωση ότι πρέπει να επιβιώσει. Ο χρόνος περνάει, ο επερχόμενος θάνατος του αδελφού της, η ροή της ζωής, που προχωρά αφήνοντας πίσω ορισμένους θανάτους και κενά. Στο μυαλό της, το να αποκτήσει παιδί είναι ένας τρόπος επιβίωσης, ένα μέσο να μην βουλιάξει στη θλίψη, τη μοναξιά, στον πόνο και στον θάνατο. Το να κάνει παιδί είναι η λύση. Είναι και η απτή απόδειξη της αγάπης… το γεγονός ότι είναι δυνατό, όπως όταν είσαι είκοσι χρονών, να ερωτευτείς, να αγαπήσεις και να αγαπηθείς. Για τη Louise, το να κάνει παιδί είναι η απόδειξη ότι η ζωή μπορεί να είναι χαρούμενη.

Σε μια τόσο προσωπική ιστορία, γιατί δεν υπάρχει ένας χαρακτήρας εμπνευσμένος από την αδελφή σας, Carla Bruni-Sarkozy;

Όταν έγραφα το σενάριο με τους συν-σεναριογράφους μου, τον σκηνοθέτη Noemie Lvovsky και τη σεναριογράφο Agnes De Sacy, καμία απόφαση δεν πάρθηκε με λογικό τρόπο. Προχωρήσαμε διαισθητικά, κάνοντας αυτό που μας ευχαριστεί και ψάχνοντας. Για την ταινία, όλα μας φάνηκαν πιθανά και όλες οι πιθανότητες λήφθηκαν υπόψη. Υπήρξε κάποια στιγμή που είχαμε την ιδέα ότι μια αδελφή εμφανίζεται ξαφνικά από μακριά. Αλλά οι συν-σεναριογράφοι μου κι εγώ καταλάβαμε ότι κάτι τέτοιο θα άλλαζε τις ισορροπίες. Όταν έφτανε η αδελφή, η οικογένεια της Louise γινόταν πολύ παρεμβατική και η ερωτική ιστορία δεν είχε χώρο! Έτσι αποφασίσαμε να διηγηθούμε την ιστορία της σχέσης ενός αδελφού και μιας αδελφής. Η ταινία δεν είναι ένα επεισόδιο από τη ζωή μου στο πανί. Είναι απλώς μια ταινία.

Είναι μια ταινία για την οικογένεια και την αγάπη;

Ναι, είναι και για τα δύο θέματα εξίσου. Αρχικά, ήταν δύσκολο να δώσω στην ερωτική ιστορία αρκετό βάρος. Νομίζω ότι είναι πιο εύκολο να γράψει κάποιος για μία οικογένεια, παρά για τον έρωτα. Υπήρχε κάτι το ελκυστικό σε αυτή την οικογένεια, κάτι άμεσα μυθιστορηματικό. Φαντάστηκα τα γυρίσματα στον πύργο που κάποτε ήταν το σπίτι μας. Στο μυαλό μου έχω διατηρήσει ολοζώντανες εικόνες. Συγκριτικά, παραδόξως, η ερωτική ιστορία ήταν αιθέρια και λιγότερο αληθινή. Έπρεπε να δουλέψουμε πολύ για να είναι εξίσου δυνατή με την ιστορία της οικογένειας.

Έτσι, η επιλογή του Louis Garrel, που υποδύεται τον Nathan, ήταν καθοριστική. Διάβασε μια εκδοχή που νομίζαμε ότι είναι η τελική και με την οποία είχαμε μάλιστα βρει χρηματοδότηση. Μοιράστηκε τις επιφυλάξεις του μαζί μας. Θεώρησε, και είχε δίκιο, ότι η ερωτική ιστορία ήταν γλυκιά, αλλά βαρετή σε σχέση με την ιστορία της οικογένειας. Δημιουργήσαμε και επινοήσαμε εκ νέου τον κόσμο του, το σύμπαν του και το επάγγελμα του. Νομίζω ότι καταλήξαμε στον χαρακτήρα του Nathan όταν αποφασίσαμε ότι είναι ένας ηθοποιός που δεν θέλει πια να είναι ηθοποιός.

Μου άρεσε αυτή η ιδέα. Το γεγονός ότι η Louise και ο Nathan, παρ’ όλο που βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις στη ζωή τους, μοιράζονται τις ίδιες αμφιβολίες για το επάγγελμα τους και ότι και οι δύο έχουν σκεφτεί να το εγκαταλείψουν σήμαινε ότι εξ αρχής έχουν από κοινού κάτι πολύ βαθύ, κάτι με το οποίο σχετίζονται και οι δύο. Και με τράβηξε η ιδέα ότι ο Louis θα υποδυόταν αυτόν τον ρόλο με τον χαρακτηριστικό, υπόγειο και πάντα αυθεντικό τρόπο του.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture