Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Στις 4 Σεπτεμβρίου 2014 θα δοθεί τελικά η παράσταση του "Φιλοκτήτη" του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στο Ηρώδειο

Στις 4 Σεπτεμβρίου 2014 θα δοθεί τελικά ...

Μετά τον Δεκαπενταύγουστο θα ξεκινήσει η προπώληση των εισιτηρίων

Η παράσταση «Φιλοκτήτης» του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και της εταιρείας αρτivities, οριστικοποιήθηκε ότι θα παρουσιαστεί και στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού (Ηρώδειο) στην Αθήνα, στις 4 Σεπτεμβρίου 2014.

Η προπώληση των εισιτηρίων της αξιόλογης παράστασης που χειροκροτήθηκε από περισσότερους από 12.000 θεατές στην Επίδαυρο στις 18 και 19 Ιουλίου 2014 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών -Επιδαύρου, αναμένεται να ξεκινήσει μετά τον Δεκαπενταύγουστο.

Όπως έγραψε η εφημερίδα Έθνος, στον απόηχο της παράστασης στην Επίδαυρο, ο Λόγος και η κίνηση ήταν οι δύο πυλώνες της σκηνοθετικής πρότασης του Κώστα Φιλίππογλου, οι οποίοι λειτούργησαν αρμονικά, συστήνοντάς μας ταυτόχρονα μια άλλη σχολή θεάτρου, με αναφορές στη Μνουσκίν και την Comlicite.

Μέσα από μια οπτική αφαιρετική, λιτή αλλά ουσιαστική, η παράσταση «Φιλοκτήτης» του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας διηγήθηκε την ιστορία, με πολύτιμο αρωγό την έξοχη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα. Με όχημα τον λόγο και τις ερμηνείες των ηθοποιών, τα νοήματα του Σοφοκλή και τα «θέλω» του κάθε ήρωα έφταναν καθαρά στο κοίλον ενώ αποκαλύφθηκαν η ειρωνεία και το χιούμορ του κειμένου, στα σημεία όπου χρειαζόταν

Η κίνηση, με συνεχή ροή, κυκλική, σχεδόν μια χορογραφία (Φρόσω Κορρού) προσδίδει στη στατική αυτή τραγωδία έναν άλλο «αέρα» και κάτι από την αλαφράδα παιδικού παιχνιδιού. Στην Πάροδο τα σώματα των ηθοποιών του χορού δίνουν την αίσθηση του καραβιού, του αέρα, της θάλασσας.

Αλλά και όσο περνάει η ώρα, το σώμα του χορού, πανταχού παρόν κι «αεικίνητο», ισορροπιστής πολλές φορές, με μια σύντομη στροφή επικαλείται τη Γη, μητέρα του Δία, μιλώντας σε διαφορετικές γλώσσες. Στο πρώτο χορικό παρουσιάζει μια πιστή απεικόνιση της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή, τρέχοντας περιμετρικά της ορχήστρας, πηδώντας, κάνοντας τούμπες.

Ο Αιμίλιος Χειλάκης στον ρόλο του Νεοπτόλεμου, δίνει όλο το συναισθηματικό και ηθικό προβληματισμό από τον οποίο περνάει ο ήρωας. Ευγενικός κι ευαίσθητος, συνταράσσεται από τη δυστυχία του πάσχοντος Φιλοκτήτη, πονά μαζί του, συγκινείται από την αφοπλιστική εμπιστοσύνη που του δείχνει ο ήρωας. Από την άλλη, συγκρούεται μέσα του το ισχυρό αίσθημα της υπακοής στο κύρος του πιο έμπειρου Οδυσσέα και της ευθύνης του απέναντι στον στρατό των Ελλήνων.

Το εύρημα της τραμπάλας στην οποία ισορροπούν Οδυσσέας και Νεοπτόλεμος στην προλογική σκηνή είναι εξαιρετικό, όπου η πονηριά και η ηθική «κοντροχτυπιούνται». Άλλωστε, όπως συνεχίζει το κείμενο της εφημερίδας Έθνος, οι ψυχολογικές μεταπτώσεις, οι εσωτερικές συγκρούσεις και η εσωτερική πάλη του Νεοπτόλεμου κυριαρχούν σε όλη τη διάρκεια της τραγωδίας.

Οι ηθοποιοί στήνουν και ξεστήνουν κάθε φορά το σκηνικό, διαμορφώνοντάς το με απλές ξύλινες τάβλες και στηρίγματα, κάθε φορά διαφορετικό, κάθε φορά λειτουργικό και ευφάνταστο, από τα πιο έξυπνα σκηνικά στην Επίδαυρο (Κέννυ ΜακΛέλλαν).

Ο δολοπλόκος Οδυσσέας του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη (πειστικός στον ρόλο, όπως και σε αυτόν του Εμπόρου) θυσιάζει του ηθικούς κανόνες στον βωμό της επιδίωξης του σκοπού του. Τέλος, περήφανος και ηθικά σθεναρός, αλλά σωματικά αδύναμος ο Φιλοκτήτης του Μιχαήλ Μαρμαρινού μπαίνει σερνάμενος με την κοιλιά στη σκηνή, χώνεται κάτω από ένα λευκό πλαστικό εν είδει σπηλιάς κι αρνείται να βγει όταν τον παρακαλά ο Νεοπτόλεμος.

*Οι τιμές των εισιτηρίων θα διαμορφωθούν ως εξής:

Διακεκριμένη θέση 35 €

Ζώνη Α 30 €

Ζώνη Β κανονικό 25 €

Ζώνη Γ κανονικό 20 €, φοιτητικό 15 €

Άνω Διάζωμα κανονικό 15 €, φοιτητικό 10 € και ανέργων 5 €

ΑμεΑ 10 €.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture