Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: Συνεχίζεται σήμερα και ολοκληρώνεται αύριο η ενότητα "Κινηματογράφος για νέους και παιδιά"

Πάτρα: Συνεχίζεται σήμερα και ολοκληρώνε...

Στο αίθριο του παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας.

Με τέσσερις ταινίες – δύο μεγάλου και δύο μικρού μήκους - συνεχίζονται και ολοκληρώνονται στις 22 (Τρίτη) και 23 (Τετάρτη) Ιουλίου οι προβολές  της ενότητας κινηματογράφου για νέους και παιδιά , η οποία πραγματοποιείται στο αίθριο του παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας.

Η είσοδος  είναι ελεύθερη για το κοινό. Η ενότητα του κινηματογράφου είναι προϊόν συνεργασίας του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για  νέους και παιδιά και το νεανικό Πλάνο. Οι προβολές ξεκινούν στις 9.00 το βράδυ.

Μεγάλου Μήκους

 

22/7     Μινούς, του Βίνσεντ Μπαλ, Ολλανδία, 88’

 

23/7     Ο Κλέφτης των ποδηλάτων, του Βιτόριο Ντε Σίκα, Ιταλία, 93’

 

Μικρού Μήκους

 

22/7     Το αγριοπούλι, της Χαλιμά Κουαρντίρι, Καναδάς – Μαρόκο, 16΄

 

23/7     Πες μου, μπαμπά, του Ιβάν Μπογκντάνοφ, Βουλγαρία-Κροατία-Γερμανία, 17’

 

Ο κλέφτης των ποδηλάτων

 

Ο κλέφτης των ποδηλάτων», του Βιτόριο Ντε Σίκα - σε σενάριο του Τσέζαρε Ζαβατίνι - θεωρείται από τις πιο αντιπροσωπευτικές ταινίες αυτού που αποκαλέστηκε «ιταλικός νεορεαλισμός», ένας κινηματογράφος που είχε για θέματα του τη μιζέρια, τη φτώχεια, τα προβλήματα κι όλους τους αγώνες  των απλών ανθρώπων (σ΄αντίθεση με τις κωμωδίες των «λευκών τηλεφώνων» που γυρίζονταν στην Ιταλία στη διάρκεια του μουσολινικού καθεστώτος και που το στιλ του είχε μιαν αμεσότητα, μια επιμονή στη νατουραλιστική, ντοκιμαντεριστική καταγραφή των γεγονότων συνήθως μακριά από τα στούντιο.

Η ταινία θεωρείται μια από τις κορυφαίες ταινίες του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, κέρδισε το ειδικό βραβείο Όσκαρ για καλύτερη ξένη ταινία 7 χρόνια πριν καθιερωθεί αυτή η κατηγορία. Ένας άνεργος ιταλός βρίσκει μια δουλειά που απαιτεί ποδήλατο αλλά για κακή του τύχη, κάποιος του το κλέβει την πρώτη του μέρα στην δουλειά . Μαζί με τον νεαρό του γιο, ξεκινούν μια μανιώδη αναζήτηση για να βρουν τον κλέφτη και στην πορεία θα πάρουν πολλά μαθήματα από την ζωή.

 

 

Η ταινία αρχίζει σε μια αλάνα, όπου ένα γεμάτο αγωνία τσούρμο ανέργων περιμένει να ακούσει ένα καλό νέο από τον υπεύθυνο του γραφείου εύρεσης εργασίας. Η τύχη χαμογελά σε κάποιον άνδρα που ονομάζεται Αντόνιο Ρίτσι, ο οποίος επιλέχθηκε από το Δήμο της Ρώμης να εργαστεί ως αφισοκολλητής. Η δουλειά όμως απαιτεί ποδήλατο και ο Ρίτσι δεν έχει πια, το έχει δώσει ενέχυρο. Έτσι, θα πει ψέματα, θα πάρει τη δουλειά και μαζί μια ωραία στολή. Μέχρι αύριο πρέπει να βρει ένα ποδήλατο. Η γυναίκα του έχει τη λύση: δίνει ενέχυρο τα σεντόνια της προίκας της και το ποδήλατο επιστρέφει στην οικογένεια. Πριν ξημερώσει οι ποδηλάτες-αφισοκολλητές ξεχύνονται στους δρόμους. Ανάμεσά τους και ο, ευτυχισμένος ακόμα, Ρίτσι. Την ώρα όμως που ανεβασμένος στη σκάλα του κολλά μια αφίσα που διαφημίζει την τελευταία ταινία της Ρίτα Χέιγουορθ, κάποιοι του κλέβουν το ποδήλατο. Η Ρίτα Χέιγουορθ κοιτά χαμογελαστή από τον τοίχο τον Ρίτσι να κυνηγά απεγνωσμένα τον κλέφτη. Το σχόλιο για τον εμπορικό κινηματογράφο της εποχής και για τη σχέση του με την πραγματικότητα είναι σαφές.

Η επιβίωση της οικογένειας όμως εξαρτάται από το ποδήλατο. Έτσι, την επόμενη μέρα αρχίζει η αναζήτηση. Ο θεατής σιγά σιγά αρχίζει να συμπάσχει με τον Ρίτσι και με το μικρό του γιο, ακολουθώντας τους στις ατέρμονες περιπλανήσεις τους στους δρόμους της Ρώμης. Στις υπαίθριες αγορές, στα συσσίτια της εκκλησίας, στις φτωχογειτονιές, παντού υπάρχει δυστυχία. Το ποδήλατο γίνεται αντικείμενο-φετίχ. Τα κάδρα γεμίζουν από ρόδες, τιμόνια και κάθε είδους εξαρτήματα, εντείνοντας το δράμα.

ΜΙΝΟΥΣ (Minoes)

 

Ένα σύγχρονο παραμύθι. Ένα θρίλερ με γάτες. Μια περιπετειώδης κωμωδία.

 

Ολλανδία, 2001, έγχρωμο,  Διάρκεια 88’

 

 

Σκηνοθεσία Vincent Bal

 

Μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένας δημοσιογράφος κυνηγώντας την είδηση; Μας το εξηγεί με διασκεδαστικό τρόπο αυτή η πολυβραβευμένη ταινία, που είναι δοσμένη σαν ένα ποιητικό παραμύθι.

 

Αυτή είναι μια όμορφη νέα κοπέλα που κάποτε ήταν γάτα. Αυτός είναι ένας γοητευτικός δημοσιογράφος, απελπισμένος για μια αποκλειστική είδηση ώστε να κρατήσει τη δουλειά του. Συναντιούνται κατά μοιραία τύχη. Αυτή του προσφέρει βοήθεια, μέσω του δικού της δικτύου από γάτες, που συχνάζουν τη νύχτα στις στέγες, και οι οποίες την πληροφορούν και κουτσομπολεύουν τις ανθρώπινες προσωπικότητες της πόλης. Υπάρχει, όμως, ένας όρος: ο δημοσιογράφος πρέπει να παρέχει καταφύγιο και γατοτροφή... Ένα παραμύθι για γάτες …με πέταλα!

 

Ερμηνείες

Carice van Houten

Theo Maassen

Sarah Bannier

Pierre Bokma

Jack Wouterse

Hans Kesting

Lineke Rijxman

Το αγριοπούλι

της Χαλιμά Κουαρντίρι

Καναδάς – Μαρόκο, 2010, έγχρωμ0, 16΄

 

Βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά, η ταινία αφηγείται στην ιστορία ενός νεαρού αγοριού που μένει με την οικογένειά του, βοσκούς στο επάγγελμα, σε ένα μαροκινό χωριό. Μια μέρα, το αγόρι βρίσκει μια πεσμένη κουκουβάγια και αποφασίζει να την κρατήσει, παρότι οι κουκουβάγιες θεωρούνται κακός οιωνός. Το νέο κατοικίδιο του Μοχτάρ γίνεται σύμβολο επανάστασης απέναντι στην οικογένειά του και έμβλημα της ανεξαρτησίας του.

Πες μου, μπαμπά

του Ιβάν Μπογκντάνοφ

Βουλγαρία-Κροατία-Γερμανία, 2012, animation, 16΄30΄΄

 

Πότε ήταν η τελευταία φορά που μίλησες με τον πατέρα σου; Θα τον ρωτήσεις ποτέ για αυτά που σε πληγώνουν;

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture