Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Έρχεται στις Ελληνικές αίθουσες μία νέα κινηματογραφική εκδοχή της "Πεντάμορφης και του Τέρατος"

Έρχεται στις Ελληνικές αίθουσες μία νέα ...

Πρωταγωνιστούν οι Γάλλοι ηθοποιοί Βενσάν Κασέλ και Λέα Σειντού καθώς και ο Αντρέ Ντυζολιέ

Ως γνωστό δεν είναι η πρώτη φορά που η «Πεντάμορφη και το Τέρας» μεταφέρονται στη μεγάλη οθόνη. Αυτό που ωστόσο κάνει τη νέα κινηματογραφική εκδοχή σε σκηνοθεσία του Christophe Gans, ξεχωριστή είναι το γεγονός ότι βασίζεται στην πρωτότυπη εκδοχή του μύθου, όπως εκδόθηκε ανώνυμα το 1740 από τη συγγραφέα Madame de Villeneuve.

Η συγκεκριμένη ταινία Γαλλικής παραγωγής με ένα ελκυστικό πρωταγωνιστικό δίδυμο που περιλαμβάνει τον Βενσάν Κασέλ στο ρόλο του τέρατος και την Λέα Σειντού που εγκωμιάστηκε μαζί με την Αντέλ Εξαρχόπουλος για την ερμηνεία τους στην βραβευμένη στις Κάνες «Ζωή της Αντέλ», βγαίνει στις Ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες σε διανομή από την εταιρεία Feelgood Entertainment την Κυριακή του Πάσχα 20 Απριλίου 2014 και αναμένεται και στις Πατρινές αίθουσες, στα Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε.

O σκηνοθέτης της “Αδελφότητας των Λύκων” στήνει μια ρομαντική ιστορία με φαντασμαγορικά σκηνικά, υπέροχα κοστούμια κα παραμυθένια ατμόσφαιρα, με πρωταγωνιστές τον σαγηνευτικό Vincent Cassel (Black Swan, Μη Αναστρέψιμος) και την ταλαντούχα Léa Seydoux.

1870. Ένας άτυχος έμπορος χάνει όλη του την περιουσία και αποσύρεται στην εξοχή με τα έξι παιδιά του. Ανάμεσα τους και η Belle, η πιο μικρή, αιθέρια και χαριτωμένη του κόρη. Όμως η ζωή του εμπόρου διατρέχει μεγάλο κίνδυνο, όταν το άκαρδο Τέρας τον καταδικάζει σε θάνατο, επειδή έκλεψε ένα τριαντάφυλλο.

Η Belle θεωρεί τον εαυτό της υπόλογο και αποφασίζει να θυσιαστεί στη θέση του πατέρα της. Στο κάστρο του Τέρατος την περιμένει μια παράξενη εμπειρία γεμάτη μαγεία, χαρά αλλά και μελαγχολία. Θα καταφέρει να λύσει τα μάγια που μετέτρεψαν μια ευγενική ψυχή σε ένα τρομαχτικό και άκαρδο πλάσμα;

Διάρκεια: 112’

Σημείωμα σκηνοθέτη

Η Πεντάμορφη και το Τέρας είναι η ιστορία μιας οικογένειας που βρίσκεται σε βαθειά κρίση, αφού έχει χάσει όλα της τα υπάρχοντα μετά την οικονομική καταστροφή του πατέρα. Η αρχικά τρομαχτική και στη συνέχεια γοητευτική επαφή με το μυθικό Τέρας, δίνει στην οικογένεια την ευκαιρία να σταθεί ξανά στα πόδια της. Θέλω να πιστεύω ότι το φιλμ είναι μια μεταφορά της κατάστασης που ταλανίζει τον σύγχρονο κόσμο. Αυτό είναι ένα από τα προτερήματα των παραμυθιών, καθώς παρουσιάζουν αξίες που αντέχουν στον χρόνο.

Το “Beauty and the Beast” μιλάει, ανάμεσα στα άλλα, για τη δύναμη των ονείρων και της αγάπης που υπερισχύει του υλισμού και της διαφθοράς. Ένα θέμα πιο επίκαιρο από ποτέ. Είναι καιρός να αποδώσουμε φόρο τιμής στην ιστορία της Madame de Villeneuve: ενός αξιοθαύμαστα σύγχρονου μύθου, όπου η ωδή στον έρωτα είναι παράλληλα ένα μήνυμα ελπίδας”, Christophe Gans.

Στο μεταξύ σε δηλώσεις του ο Christophe Gans ανέφερε ότι «δεν σκόπευα να κάνω ένα remake, αλλά μια νέα εκδοχή του μύθου. Όταν αποφάσισα να κάνω την ταινία ο Jérôme Seydoux (συμπαραγωγός μεταξύ άλλων του La Grande Bellezza) μου επισήμανε ότι ποτέ δεν θα με αφήσουν να ξεχάσω τον Cocteau. Εγώ απάντησα ότι φυσικά και θα βρεθούν κάποιοι που θα πουν ότι η ταινία του Ζαν Κοκτώ είναι καλύτερη. Η Πεντάμορφη και το Τέρας είναι μια ταινία γεμάτη υπαινιγμούς, σκοτεινά σημεία, περιοχές που ο Cocteau άφησε απέξω επίτηδες.

Όσο μελετούσα το βιβλίο της Madame de Villeneuve, κρατούσα σημειώσεις για κάθε σημείο που ο Cocteau είχε αφήσει ανεκμετάλλευτο. Ο Έμπορος δεν τον απασχολούσε καθόλου: τον αξιοποιεί μόνο για να εισάγει το Τέρας. Παρομοίως, οι προσωπικότητες των δύο αδερφών και η προέλευση της κατάρας του Τέρατος δεν έχουν και ιδιαίτερη σημασία στην ταινία του. Υπάρχει μόνο μια ατάκα σε όλη την ταινία που εξηγεί την κατάρα (“Οι γονείς μου δεν πίστευαν στις νεράιδες και τιμωρήθηκαν για αυτό”). O Cocteau άφησε πολλές πόρτες ανοιχτές και εγώ μπήκα μέσα».

Επίσης ο σκηνοθέτης του φιλμ, το οποίο προβλήθηκε στην Αθήνα στο φετινό Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου, ανέφερε ότι «το κείμενο της Madame de Villeneuve έχει αντλήσει την έμπνευση του από την ελληνική και ρωμαϊκή μυθολογία, ειδικά από τις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου. Στο βιβλίο του Οβίδιου, οι θεοί είναι φαρσέρ, υιοθετούν τη μορφή ζώων για να συναναστρέφονται και να αποπλανούν τους ανθρώπους. Ήμουν αποφασισμένος να δουλέψω προς αυτή την κατεύθυνση, με άξονα αυτό το πάνθεον που συνδέει τον άνθρωπο με τις δυνάμεις της φύσης.

Στο παρόν, παρόμοια θέματα εντοπίζονται στο έργο του Hayao Miyazaki (σκηνοθέτης, manga καλλιτέχνης), που έχει τις ρίζες του στις αρχαίες ανιμιστικές θρησκείες της Ιαπωνίας».

Όσο για το ερώτημα, σε ποια εποχή έχει τοποθετήσει την ταινία, απήντησε «σε δύο εποχές. Κυρίως κατά τη διάρκεια της Πρώτης Αυτοκρατορίας, για αισθητικούς λόγους. Ο Ναπολέοντας θεωρούσε τον εαυτό του Ρωμαίο Αυτοκράτορα, οπότε και η κλασική μυθολογία ενέπνευσε τη διακόσμηση εκείνης της περιόδου. Οι πίνακες εκείνης της εποχής ήταν σημαντική πηγή έμπνευσης για το πώς θα έμοιαζε η ταινία.

Η Πεντάμορφη και το Τέρας διαδραματίζεται και τρεις αιώνες νωρίτερα, όταν το Τέρας ήταν ακόμα πρίγκιπας. Έτσι μπορώ να έχω δύο χρονικά πλαίσια στην ταινία. Χάρη στην αιχμαλωσία της, η Belle ονειρεύεται το κάστρο, όπως ήταν πριν τα μάγια. Οπότε κάθε σκηνικό διαθέτει δύο εκδοχές. Στη μία περίπτωση είναι μαγεμένο και χωμένο μέσα σε ένα θάμνο από τριαντάφυλλα, στην άλλη περίπτωση, βλέπουμε τη χρυσή εποχή του πρίγκιπα που θα λήξει όταν διαπράξει ένα τρομερό έγκλημα σε βάρος της φύσης και του εαυτού του.

Με τη συν-σεναριογράφο Sandra Vo-Anh, είχαμε εξ αρχής κατά νου τον Vincent Cassel και τη Léa Seydoux για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ήταν οι πρώτες και τελευταίες μας επιλογές. Ευτυχώς, δέχτηκαν να παίξουν. Για εμάς, είναι περιττό να πούμε ότι θεωρούσαμε ότι ο Vincent Cassel είναι ο μοναδικός Γάλλος ηθοποιός που μπορεί να υποδυθεί τον παρηκμασμένο πρίγκιπα και το τέρας ταυτόχρονα. Ξέρουμε ποιος είναι, ακόμα και όταν στα τρία τέταρτα της ταινίας καλύπτεται από μια μάσκα. Τον αναγνωρίζουμε από την ομιλία, τα μπλε μάτια, τις μεταπτώσεις της διάθεσης του.

Όσο για τη Léa Seydoux, τη διακρίνει κάτι πολύ σύγχρονο, διαχρονικό και κλασικό, φυσικό και εξευγενισμένο. Στη δική μας εκδοχή, η Belle είναι ο κύριος χαρακτήρας, το οποίο μας διαχωρίζει από την ταινία του Cocteau, που είναι πιο επικεντρωμένος στο Τέρας. Εδώ η ιστορία ξετυλίγεται με αφορμή αυτή τη νεαρή γυναίκα που είναι εξ ολοκλήρου αφοσιωμένη στον πατέρα της, αλλά που θα βρει την αγάπη στην αγκαλιά ενός συναρπαστικού και συγκινητικού πλάσματος».

Πολλά από τα γυρίσματα έγιναν στο Babelsberg, κοντά στο Βερολίνο, όπου έχουν γυριστεί πολλά αριστουργήματα του Γερμανικού σινεμά όπως το Metropolis και το Blue Angel. «Καμιά φορά, αργά το βράδυ, γυρνούσα στο πλατό μόνος μου και σκεφτόμουν ότι ο Fritz Lang έχει δουλέψει στον ίδιο χώρο», πρόσθεσε ο σκηνοθέτης.

Ο Vincent Cassel που ξεκίνησε την καριέρα του σπουδάζοντας παντομίμα, διαθέτει όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο Τύπου, τα προσόντα για να αποδώσει τον ρόλο με τη φυσική χάρη που απαιτεί η περίσταση.

Όσο για την μεταμόρφωση του σε Τέρας, η όλη διαδικασία ήταν ασυνήθιστη. «Χρειάστηκε καιρό για να το συνηθίσει και δεν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος στην αρχή! Η ερμηνεία του καταγράφηκε σε δύο φάσεις. Στο γύρισμα, φορούσε το κοστούμι και έπαιζε απέναντι από τη Léa. Ένα μήνα αργότερα έπρεπε να ξανακάνει γύρισμα μπροστά σε πολλές κάμερες, χωρίς να κουνιέται, όπως χρειάστηκε να κάνει ο Brad Pitt στην “Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον”.

Αυτό το υλικό εφαρμόστηκε αργότερα στη μάσκα που σχεδιάστηκε ειδικά για την ταινία. Θέλω να τονίσω ότι η μάσκα δεν ήταν ψηφιακή, αλλά ένα φυσικό αντικείμενο που δημιουργήθηκε από ανθρώπους που πέρασαν εκατοντάδες ώρες να φυτεύουν την κάθε τρίχα ξεχωριστά. Η μάσκα σαρώθηκε ηλεκτρονικά σε υψηλή ανάλυση και μετά συνδυάστηκε με τα πλάνα του Vincent.

Έτσι, ο ηθοποιός δεν χρειάστηκε να ξυπνάει από τις 3 το πρωί για να τον παστώνουν με κόλλα. Στο γύρισμα, ο Vincent φορούσε ένα κράνος χόκεϊ με σημάδια, το οποίο άφηνε εκτεθειμένο μόνο ένα μέρος του προσώπου από τα φρύδια μέχρι το πηγούνι του. Ή φορούσε τη χαίτη Τέρατος.

Η προεξοχή του κράνους μας επέτρεπε μεταξύ άλλων να θυμόμαστε συνεχώς που βρισκόταν τα χείλη του Τέρατος, τα οποία απείχαν 3 με 4 εκατοστά πιο έξω από το στόμα του Vincent. Αυτή η πληροφορία ήταν κρίσιμη, όταν για παράδειγμα η Belle και το Τέρας φιλιούνται. Κατά τα άλλα, η διαδικασία ήταν πολύ άμεση. Ο Vincent εμφανιζόταν, φορούσε το ειδικό λάτεξ κοστούμι του, πάνω από το κανονικό του κοστούμι, το κράνος και ήμασταν έτοιμοι για γύρισμα. Αυτή η λύση μας εξοικονόμησε πολύ χρόνο. Η ταινία γυρίστηκε σε 57 μέρες, το οποίο είναι μικρό χρονικό διάστημα.

Στην ταινία το τρέιλερ της οποίας ήδη προβάλλεται στα Ster Cinemas, στην Πάτρα παίζουν ακόμα οι André Dussollier, Eduardo Noriega, Myriam Charleins και Audrey Lamy.

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Christophe Beaucarne A.F.C – S.B.C

Σχεδιασμός Παραγωγής: Thierry Flamand A.D.C

Κοστούμια: Pierre-Yves Gayraud

Μοντάζ: Sébastien Prangère.

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture