Cover Story

  • http://cdn.thebest.gr/media/images/magMain/wwkfjnyufa4e06f29b40dd6.jpg

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΟΣΣΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΝΗΣ - «Λουξαρουν» ταχύτητα

«Λουξαρουν» ταχύτητα

ΦΑΝΗΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΥΣ Ιούνιος 2011ΣΕΛ.62

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα μέχρι να δούμε την πρώτη καρό σημαία… να πέφτει στη Χαλανδρίτσα;
Πιστεύω πως, λόγω της οικονομικής κρίσης και της γενικότερης αβεβαιότητας που αυτή δημιουργεί θα ξεκινήσει σε περίπου έξι μήνες από τώρα. Όμως αυτό που έχει σημασία είναι ότι έχει κλείσει ένας πλήρης φάκελος ενός σημαντικού έργου και αυτό από μόνο του έχει μια υπεραξία. Θεωρώ ότι ήδη, το 50% του οράματος λειτουργίας του αυτοκινητοδρομίου στην Αχαΐα, έχει γίνει πραγματικότητα και τώρα στοχεύουμε στο υπόλοιπο 50%, που είναι η υλοποίηση του έργου.
Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πίστας στη Χαλανδρίτσα;
Πιστεύω ότι η Χαλανδρίτσα είναι μια βιώσιμη πίστα. Μην ξεχνάμε ότι η περιοχή μας είναι από αυτές της νότιας Μεσογείου - μαζί με τη Βαρκελώνη - με τις περισσότερες ημέρες ηλιοφάνειας. Κατά συνέπεια οι ομάδες θα μπορούν να κάνουν δοκιμές εδώ, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Αυτό είναι ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα καθώς το μεγαλύτερο πρόβλημα στις πίστες της Κεντρικής Ευρώπης είναι οι πολλές ημέρες βροχοπτώσεων. Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα ομάδων που έχουν «κλείσει» μια πίστα της Κεντρικής Ευρώπης για μια εβδομάδα και τελικά δεν έχουν κάνει καμία ημέρα δοκιμές, εξαιτίας της βροχόπτωσης.
Ποιες δραστηριότητες θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν στο αυτοκινητοδρόμιο της Χαλανδρίτσας;
Μια πίστα, όπως αυτή που θα γίνει στη Χαλανδρίτσα, μπορεί να φιλοξενήσει ομάδες αυτοκινήτων και μοτοσικλέτας, αλλά και εργοστάσια παραγωγής ελαστικών και αναρτήσεων για δοκιμές των νέων τους προϊόντων, όπως και αυτοκινητοβιομηχανίες για να δοκιμάζουν τα νέα τους μοντέλα ή να βελτιώνουν τα υπάρχοντα. Είναι παρά πολύ μεγάλο το φάσμα λειτουργίας μιας πίστας. Και μην ξεχνάμε το αγωνιστικό μέρος με τη φιλοξενία αγώνων.
Υπάρχουν όμως και αρνητικά στοιχεία στην υπόθεση της πίστας στη Χαλανδίτσα, όπως είναι οι οδοί πρόσβασης και οι υποδομές...
Θεωρούμε ότι, αν όλα πάνε καλά, σε περίπου μια τριετία ο οδικός άξονας Πατρών – Αθηνών θα έχει ολοκληρωθεί, το νέο λιμάνι θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, το ίδιο και οι Παραγλαύκειες οδοί. Ακόμη υπάρχει σε επίπεδο μελετών η σύνδεση του αυτοκινητοδρομίου με το αεροδρόμιο του Αράξου.
Παρότι η πίστα στη Χαλανδρίτσα θα μπορεί να φιλοξενήσει αγώνες F1, εμείς θεωρούμε ωστόσο ότι αγώνες F1 θα γίνουν μετά από μια πενταετία. Κατά συνέπεια υπάρχει όλος ο απαραίτητος χρόνος δημιουργίας των απαραίτητων αυτών υποδομών.
Ως άμεσο στόχο, μετά την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρομίου, βάζουμε τη φιλοξενία ενός αγώνα Μoto GP.
Ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου του αυτοκινητοδρομίου;
Σε έξι μήνες από σήμερα θα έχουμε κατά πολύ καλύτερη εικόνα για το χρόνο ολοκλήρωσης του έργου. Στόχος μας είναι σε τρία χρόνια από σήμερα να είναι έτοιμο το έργο και να μπορεί να φιλοξενήσει τους πρώτους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Πώς προέκυψε η αγάπη σας για το μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Η σχέση μου με τον αθλητισμό ξεκινά από τότε που ήμουν πολύ μικρός. Στα 17 μου χρόνια, όμως, είχα ένα ατύχημα στο πόδι και δεν μπορούσα πλέον να ασχοληθώ με τα ομαδικά αθλήματα. Έτσι, βρήκα διέξοδο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η αρχή έγινε με τα καρτ. Το 2000 πήρα τον πρώτο μου τίτλο, στο πρωτάθλημα Ελλάδας και στην κατηγορία «Εθνική 125». Από τότε έχω πολλά βάθρα στο ενεργητικό μου. Εδώ και τέσσερα χρόνια ασχολούμαι με τη Formula Gloria. Βέβαια στην Ελλάδα δεν κατορθώσαμε να δημιουργήσουμε πρωτάθλημα και έτσι συμμετέχω σε κάποιους αγώνες στο εξωτερικό.
Στην καθημερινότητά σας, ποια είναι η σχέση σας με την ταχύτητα;
Η εμπλοκή με το μηχανοκίνητο αθλητισμό και κυρίως οι αγώνες σε πίστα, κάνουν τον οδηγό, να τρέχει στο δρόμο, μόνο όταν αισθάνεται ασφαλής. Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να πηγαίνει ακόμη πιο σιγά από τους άλλους οδηγούς.
Δηλαδή έχει βάση αυτό που λέγεται ότι οι επαγγελματίες οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί στο δρόμο από τους «κοινούς» οδηγούς…
Ναι, γιατί ο αθλητής που τρέχει σε πίστα μαθαίνει ποια είναι τα όριά του, καθώς και τι μπορεί να συμβεί όταν ξεπεράσει τα όρια αυτά. Εξάλλου τόσα χρόνια που είμαι στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν γνωρίζω κάποιο σοβαρό ατύχημα επαγγελματία οδηγού στο δρόμο.
Είχατε ποτέ κάποιο ατύχημα με αυτοκίνητο στο δρόμο;
Μόνο μια φορά πριν από πέντε περίπου χρόνια, αλλά ήμουν εντελώς αμέτοχος. Κάποιος παραβίασε το στοπ και με χτύπησε με το αμάξι του.
Σας εξιτάρει η ταχύτητα;
Μόνο στην πίστα! Η ταχύτητα στο δρόμο δεν έχει να σου προσφέρει κάτι παραπάνω από ότι στην πίστα.
Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχετε τρέξει ποια είναι;
Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν λαμβάνουμε υπόψη μας τη μέγιστη τελική ταχύτητα, αλλά τη μέση ωριαία, διότι μετράμε το σύνολο του χρόνου. Πάντως στο ερώτημά σας να σας πω ότι η μέγιστη ταχύτητα που έχω τρέξει είναι 270 χιλιόμετρα στην πίστα Χοκενχάιμ με Porsche G3.
Σε ποιες πίστες έχετε τρέξει;
Στο Μουτζέλο της Ιταλίας, που ήταν και ο πρώτος μου αγώνας με Formula Gloria, όπου πήρα και την πρώτη μου νίκη στην κατηγορία Β5. Στη Μόντζα και αλλού.
Θα αποτρέπατε τα παιδιά σας από το να ασχοληθούν με το μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Δεν θα τα προτρέψω, γιατί θεωρώ ότι εάν θέλεις να κάνεις κάτι, θα το κάνεις όχι γιατί θα στο πει ο πατέρας σου, αλλά γιατί το θες εσύ ο ίδιος. Αν τους αρέσει όμως, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, ή οποιοδήποτε άλλο άθλημα, θα τα βοηθήσω.
Πώς επιδρά η σχέση με το μηχανοκίνητο αθλητισμό στην καθημερινότητα;
Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό μαθαίνεις να χαλαρώνεις, γιατί αλλιώς δεν μπορείς να οδηγήσεις σωστά. Αυτή η γνώση ελέγχου του σώματος έχει αντίκτυπο στην καθημερινότητα. Σε στιγμές δηλαδή που νοιώθεις πίεση και ένταση, μπορείς να κάνεις τον οργανισμό σου να ηρεμήσει.
Υποστηρίζετε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και μέσω της εταιρείας σας της «Λουξ». Αυτό πως προέκυψε;
Από την εμπλοκή μου στο χώρο και από το γεγονός ότι είδα πως η Αχαΐα έχει την προοπτική να γίνει κοιτίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό αθλοθετούμε κάποια κύπελλα, όπως το πανελλήνιο κύπελλο «Λουξ» στο καρτ που γίνεται στην Πάτρα. Παράλληλα είμαστε από τους πρωτεργάτες του Pick Patras, το οποίο γίνεται τα τελευταία δυο χρόνια στην πόλη και θα πραγματοποιηθεί και φέτος. Πρόκειται για μια διοργάνωση που αποτελεί γιορτή και στολίδι του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα. Επίσης υποστηρίζουμε τους δυο οδηγούς τον Γιώργο Κατσίνη και τον Ανδρέα Βόσσο, οι οποίοι εκπροσωπούν τα ελληνικά χρώματα στην Ευρώπη. Είναι δυο εξαίρετοι οδηγοί και παιδιά με ήθος.
Ποιοι πιστεύετε, ότι αξίζουν τα εύσημα για το γεγονός ότι το αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, μπαίνει – επιτέλους – σε τροχιά υλοποίησης;
Για να φτάσουμε μέχρι εδώ, κάποιοι άνθρωποι πίστεψαν και εργάστηκαν για να κάνουν το όνειρο πραγματικότητα.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω, πρώτα απ’ όλα τον πρόεδρο του φορέα του Αυτοκινητοδρομίου Ευάγγελο Φλωράτο, ο οποίος πλαισιώθηκε από μια δυνατή ομάδα, το Δ.Σ. του φορέα. Δίπλα μας είχαμε το σύνολο των τοπικών φορέων. Το έργο είναι αίτημα σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας, η οποία είναι αρωγός στην όλη προσπάθεια που καταβάλλεται.
Όσον αφορά στην τελευταία φάση της διαδικασίας, δεν μπορώ να παραλείψω τη σημαντική συνεισφορά του Γιάννη Μαρούλη, ο οποίος επένδυσε τα κεφάλαιά του στο έργο του αυτοκινητοδρομίου. Σημαντικός όμως, υπήρξε και ο ρόλος του περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα, ο οποίος από τη θέση του προώθησε την όλη διαδικασία προς τα αρμόδια κυβερνητικά κλιμάκια, όπως και αυτός των βουλευτών, που πίεσαν την κυβέρνηση για να ενταχθεί το έργο στον αναπτυξιακό νόμο.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΝΗΣ
Ο Γιώργος Κατσίνης, είναι ο μοναδικός Έλληνας οδηγός, που στα 19 του μόλις χρόνια, έχει φτάσει ένα βήμα πριν τους αγώνες Formula 1. Ξεκίνησε με τα Καρτ σε ηλικία 7 ετών και έως σήμερα έχει κατακτήσει 5 Πρωταθλήματα, 2 στην Ευρώπη και 3 στην Ελλάδα. Η BΜW Hellas τον  επέλεξε το 2007 να συμμετάσχει στο γερμανικό πρωτάθλημα BΜW. Το 2008 επιλέχθηκε μετά από τεστ αξιολόγησης από την BMW Motorsport για το πρωτάθλημα Formula BMW Talent cup. Το πρωτάθλημα αυτό το διοργανώνει η ίδια η BMW και γίνεται σε πίστες γνωστές από την F1. Περιλαμβάνει 6 διπλούς αγώνες στις πίστες Barcelona, Jerez, Valencia, Monteblanco, Jarama. Αν και πλέον δεν αγωνίζεται με την υποτροφία της BMW, με τη νέα του ομάδα (Fortec)  ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος την προηγούμενη σεζόν. Μάλιστα είχε και ένα βάθρο στην Ουγγαρία. Σταθερός συμπαραστάτης του είναι η εταιρεία «Λουξ» και ο… πατέρας του.
Ο Γιώργος Κατσίνης μίλησε στο BEST για τις προοπτικές λειτουργίας ενός αυτοκινητοδρομίου σε μια περιοχή, όπως αυτού στη Χαλανδρίτσα:
«Η περιοχή θα αναβαθμιστεί από πάρα πολλές απόψεις. Η πίστα της Πάτρας έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Κατ’ αρχήν βοηθούν οι καλές καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή. Το γεγονός ότι βρίσκεται κοντά στο λιμάνι, μέσω του οποίου θα μπορούσαν να έρθουν ομάδες από την Ιταλία – εκεί υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον – για δοκιμές καθώς οι πίστες «κλείνουν» ένα χρόνο πριν. Επίσης θα αναπτυχθούν σημαντικές υποδομές γύρω από την πίστα, που μπορεί να γίνουν από επενδυτές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της πίστας του Χόκενχαϊμ στη Γερμανία, η οποία ανακατασκευάστηκε και μέσα σε τέσσερις μήνες, είχαν κατασκευαστεί ξενοδοχεία, εστιατόρια, τελεφερίκ, καφέ και άλλες υποδομές φιλοξενίας των αποστολών.
Είναι μεγάλη επένδυση, αλλά η απόσβεσή της γίνεται γρήγορα. Να σκεφτείτε ότι μόνο μια ημέρα δοκιμών σε μια τέτοια πίστα κοστίζει 10.000 ευρώ. Βέβαια, ο μεγάλος στόχος είναι το Grand Prix, όπου και εκεί έχουμε μεγάλο πλεονέκτημα. Και ποιος δεν θα ήθελε να συνδυάσει τις διακοπές του στην Ελλάδα με το Grand Prix, όταν βλέπουμε να γεμίζουν πίστες για παράδειγμα της Ουγγαρίας, η οποία έχει πολύ λιγότερα να επιδείξει σε σχέση με την Ελλάδα;
Και φυσικά θα υπάρχει μεγάλο πλεονέκτημα για τους ίδιους τους Έλληνες αθλητές του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζω εγώ, όπως άλλωστε και όλοι οι Έλληνες οδηγοί, είναι ότι για να προπονηθώ θα πρέπει να πάρω το αεροπλάνο για να πάω σε κάποια πίστα της Ιταλίας, της Ισπανίας ή της Γερμανίας. Το έκανα αυτό κάθε Σαββατοκύριακο. Έφευγα από την Αθήνα την Πέμπτη ή την Παρασκευή και επέστρεφα την Δευτέρα. Αλλά για πόσο καιρό μπορείς να το κάνεις αυτό; Αν όμως υπάρχει πίστα στην Πάτρα τα πράγματα, για όλους τους αθλητές θα είναι πολύ πιο εύκολα και έτσι θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στον ανταγωνισμό με τους ξένους οδηγούς που έχουν άμεση πρόσβαση στις πίστες».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΟΣΣΟΣ
Ο Αντώνης Βόσσος, γεννήθηκε το 1965 και ξεκίνησε να ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό από το 1994, συμμετέχοντας στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Καρτ στην κατηγορία των εξατάχυτων. Συνέχισε να αγωνίζεται με καρτ μέχρι το 2002. Το 2003 και το 2004 πήρε μέρος στο γερμανικό Πρωτάθλημα Ενιαίου Renault Clio V6. Το 2005 συμμετείχε στο γερμανικό Divinol Cup με BMW M3, ενώ από το 2006 μέχρι σήμερα συμμετέχει στο γερμανικό Porsche Sport Cup. Από το 2010 αγωνίζεται στο Porsche GT3 Cup Challenge Eastern Europe. Και στα δυο αυτά πρωταθλήματα ενιαίου αγωνίζεται με Porsche GT3 Cup και την υποστήριξη της «Λουξ». Και αυτός θεωρεί δεδομένη την ανάπτυξη της περιοχής μας μέσω αυτοκινητοδρομίου.
«Πρώτα από όλα θα έρχονται στην περιοχή ομάδες για δοκιμές και αγώνες. Αυτό μεταφράζεται σε έσοδα και ανάπτυξη για την τοπική κοινωνία. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ένα αυτοκινητοδρόμιο μπορεί και πρέπει να λειτουργεί όλο το χρόνο. Δεν είναι μόνο οι αγώνες που γίνονται τα Σαββατοκύριακα. Ο μεγάλος στόχος είναι η προσέλκυση ομάδων αυτοκινήτων και μηχανών για δοκιμές. Συνήθως αυτές οι ομάδες πηγαίνουν στην Ισπανία, την Ιταλία και την Πορτογαλία όπου ο καιρός είναι καλός σε σχέση με την κεντρική Ευρώπη. Όλοι αυτοί θα μπορούσαν να έρθουν στην Πάτρα, για να κάνουν τις δοκιμές τους και να φέρουν έσοδα. Παράλληλα, οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να πηγαίνουν με τα αυτοκίνητά τους σε ένα ασφαλές περιβάλλον για να μάθουν και να διασκεδάσουν. Και φυσικά μέσα από τη λειτουργία μιας πίστας αυτοκινητοδρομίου θα μπορέσουμε να «βγάλουμε» καλούς Έλληνες επαγγελματίες οδηγούς. Η Ελλάδα έχει πολύ καλούς οδηγούς, οι οποίοι όμως τώρα δεν έχουν προοπτικές εξέλιξης, μετά το καρτ. Αν υπάρχει όμως πίστα, τότε θα μπορούν να κάνουν εκεί τις προπονήσεις τους, μαζί με τους ξένους οδηγούς. Με αυτό τον τρόπο ξεκινά μια αλυσίδα που μπορεί να φέρει και Έλληνες επαγγελματίες οδηγούς αγώνων και να βγούμε στο προσκήνιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ευρώπη. Από την Ελλάδα λείπει ένα αυτοκινητοδρόμιο προδιαγραφών Φόρμουλα 1».

Bookmark and Share

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΝΙΚΟΣ & ΤΑΣΙΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥΟκτώβριος 2012
ΧΑΡΑ ΠΑΝΤΑΖΑΤΟΥ – ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΙούλιος 2012
ΧΡΗΣΤΟΣ ΨΑΡΙΑΔΗΣΑπρίλιος 2012
ΑΡΤΕΜΙΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ - Περιμένει ΓιοΔεκέμβριος 2011
ΗΛΙΑΝΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ - H Star της Πάτρας Οκτώβριος 2011
ΝIKOS APOSTOLOPOULOS - «Ο Nikos ντύνεται γαμπρός»Απρίλιος 2011
ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ & ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΕΙΛΑΚΗΣ - Επιστρέφουν στον τόπο του...ευτυχήματοςΦεβρουάριος 2011
ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΟΥΚΙΟΥ - Η Σία θέλει να παντρευτείΔεκέμβριος 2010
Οι Εκλογες τους πηγαινουν πολύΝοέμβριος 2010
Γιώργος Κιμούλης εναντίον Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη ή Milo Tindle VS Andrew WykeΣεπτέμβριος 2010
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣΙούλιος 2010
ΜΑΡΙΑ ΦΛΩΡΑΤΟΥΙούνιος 2010
Χρήστος ΛούληςΜάϊος 2010
ΝΙΝΑ ΛΟΤΣΑΡΗΑπρίλιος 2010
Ζεν πρεμιέ παίκτης - ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΜΙΤΣΕΛΗΣΜάρτιος 2010
ΕΦΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ - ΚΑΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ - First LadyΦεβρουάριος 2010
Καρέ της... ΝτάμαςΔεκέμβριος 2009
Όλα στον αέραΝοέμβριος 2009
ΗΡΩ ΛΕΧΟΥΡΙΤΗ «Έτσι είμαι εγώ…» Οκτώβριος 2009
Κατσικόπουλος-Φούρας οδηγούν το Super RallyΣεπτέμβριος 2009
2 1

news

Αχαΐα: Του κάρφωσε αιχμηρό αντικείμενο στον θώρακα- Στο Νοσοκομείο το θύμα

Σοβαρό επεισόδιο με έναν τραυματία σημειώθηκε χθες Παρασκευή σε χωριό της Δυτικής Αχαΐας. Σύμφωνα με πληροφορίες δύο άνδρες πιάστηκαν στα χέρια με αποτέλεσμα ο δράστη να καρφώσει ένα αιχμηρό αντικείμενο στο στήθος του θύματος. Ο δράστης είναι ένας 36χρονος ενώ το θύμα που είναι 47 ετών μεταφέρθηκε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Πάτρας όπου και συνεχίζει να νοσηλεύεται. Οι δύο άνδρες φαίνεται πω...

περισσότερα
Οκτώβριος 2012

Οκτώμβιος 2012




Εσείς είστε το thebest.gr!

Στείλτε την εκδήλωσή σας στο www.thebest.gr κι εμείς...

Αποστολή εκδήλωσης!